Ostrołęka, ul. Piękna 12 | kontakt@pm5.ostroleka.edu.pl | 29 766-47-69

REALIZACJA PROJEKTU „Z EDUMUZ w logopedię” W GRUPIE „SÓWKI”

Dzieci z grupy „SÓWKI” od września do lutego brały udział w projekcie edukacyjnym „Z EDMUZ w logopedię”. Wrześniowe zadania wskazane przez autorki projektu zrealizowane były na podstawie na piosenki Dzień dobry naszym rączkom”. Dzieci poprzez zabawy logopedyczne ćwiczyły prawidłową artykulację głoski [w], doskonaliły oddech synchronizowany z ruchem. W październiku grupa „Sówki” zrealizowała piosenkę miesiąca: „Rytmiczny deszczyk” dzieci wykonywały różne zabawy.  Ćwiczenia słuchowe pozwoliły na wprowadzenie dzieci w świat logorytmiki, a zabawy dźwiękonaśladowcze doskonaliły motorykę buzi i języka.  Dużą aprobatą dzieci cieszyła się zabawa przygotowująca do wymowy głoski [k] z wykorzystaniem słomek. Listopadowa piosenka to masażyk „ Rano był deszczyk”, który sprawił dzieciom wiele radości i frajdy. Zabawa do piosenki zmniejszyła napięcie mięśniowe, wprowadziła elementy relaksacji i wyciszenia. Pozostałe zabawy  doskonaliły narządy mowy, sprzyjały rozluźnieniu i relaksacji, utrwalały odgłosy z otoczenia – szumki, zmniejszały napięcie emocjonalne i mięśniowe. Zadanie na grudzień w projekcie edukacyjnym „ Z EDUMUZ w logopedię” to piosenka „Szal dla Mikołaja”, która wprowadziła nie tylko świąteczny nastrój, ale także usprawniła narządy mowy i prawidłową wymowę głosek nosowych i ustnych. Zabawa „ Krótkie i długie m” przygotowała dzieci do prawidłowej wymowy głoski nosowej [m]. Pozostałe zabawy utrwaliły prawidłową realizację głoski nosowej m, a ćwiczenia logopedyczne zawarte w zabawach utrwaliły wzorce artykulacyjne głosek nosowych i ustnych. Piosenka „Bałwanek z pięści” to zadanie styczniowe, którego celem było ćwiczenia przygotowujące do wymowy głosek dwuwargowych [b], [p]. Zabawa logopedyczna „ Kula śnieżna” przyczyniła się do prawidłowej wymowy głosek wybuchowych. Zabawa „Wesołe bałwanki” poprawiła koordynację wzrokowo – słuchowo – ruchowej ćwiczyła prozodię mowy – ćwiczenia regulacji tempa wymowy, natężenia i barwy głosu. Ćwiczenia oddechowe wyciszyłu dzieci oraz regulowały ich tempo wymowy, natężenie, barwę głosu. Dzieci chętnie bawiły się własnym głosem. Zadania zostały zaliczone pozytywnie przez autorki projektu.