W dniach 23.02-03.03 w grupie „Sówki” prowadzono zajęcia pod hasłem „Dinozaury”. Przedszkolaki oglądały książeczki, film i prezentację na temat dinozaurów. Rozmawiały na temat przyniesionych przez dzieci dinozaurów. Poznały ciekawostki na temat tych istot: kiedy żyły, czym się odżywiały, jak wyglądały itp.). Próbowały odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego wyginęły dinozaury? Podczas zajęć matematycznych „Sówki” segregowały dinozaury, układały względem siebie, przeliczały je i dodawały. Zajęcia bardzo podobały się przedszkolakom, które brały w nich bardzo aktywny udział.
– weź dinozaura w prawą rękę,
– połóż dinozaura przed sobą,
– z tyłu,
– pomiędzy stopami,
– weź w lewą rękę,
– połóż pod kolanami, itp.
7.Wspólne zabawy przy piosence „Dino, dino dinozaury…”
8.„Liczbowe grzbiety”- zabawa dydaktyczna.
- Dzieci pracują w zespołach.. Każdy zespół dostaje klamerkę z cyfrą od 1-6 i odpowiednią ilością narysowanych kropek oraz sylwetę dinozaura.
- Zadaniem drużyn jest przypięcie klamerek na grzbietach dinozaurów w odpowiedniej kolejności ( od 1 do 6), a następnie od końca ( od 6 do 1).
9.Nauka prostej rymowanki. Wypowiadanie jej z różną intonacją, cicho, głośno, wolno itp.
- Wujek Franek, ciotka Laura,
- zobaczyli dinozaura.
- Jak podnieśli krzyk,
- to dinozaur znikł.
10.”Jak wygląda dinozaur- pierwszy, drugi, trzeci?”- opisywanie wyglądu dinozaura na podstawie ilustracji, operowanie liczebnikami porządkowymi.
11.”Berek dinozaur”- zabawa ruchowa z elementem skoku.
Raz, dwa trzy dinozaurem jesteś ty.
„Dinozaur podskakuje obunóż, ma dotknąć 1 z dzieci, które ucieka także podskakując. Dotknięte dziecko zostaje dinozaurem.
12.Zabawa „Słuchaj, a potem szukaj”. Dzieci, chowają dinozaura, tak, aby było go widać. Opisują, gdzie on się znajduje np. na 3 półce, obok szuflad, między lalką a pajacem. Dziecko (które wcześniej było odwrócone) odnajduje dinozaura.
13.Odnajdywanie różnic między obrazkami.
14.Puzzle „Dinozaur”.
15.Dobieranie obrazków w pary wykorzystując grę Memory.
16.”Śmieszne zdania” – układanie zdań o dinozaurach, tak aby każde słowo rozpoczynało się taką samą głoską.
- Duże dinozaury dużo drzemią.
- Darek dotyka dinozaura.
- Triceratops tarmosi tyranozaura.
17.Ekspresja słowna.
- Wersja dla dzieci młodszych podawanie, jak najwięcej określeń dotyczących dinozaurów.
- Wersja dla dzieci starszych.
- Podawanie określeń dinozaura zaczynających się kolejnymi głoskami z jego nazwy, zapisywanie ich przez nauczyciela.
Np.
- D – duży, drapieżny, dinuś,
- I – inteligentny, interesujący,
- N – nerwowy, nienajedzony,
- O – ogromny, ostrożny, olbrzym
- Z – zły, złośliwy,
- A – agresywny ,