Ostrołęka, ul. Piękna 12 | kontakt@pm5.ostroleka.edu.pl | 29 766-47-69

„SÓWKI” POZNAJĄ DINOZAURY

W dniach 23.02-03.03 w grupie „Sówki” prowadzono zajęcia pod hasłem „Dinozaury”. Przedszkolaki oglądały książeczki,  film i prezentację na temat dinozaurów. Rozmawiały na temat przyniesionych przez dzieci dinozaurów. Poznały ciekawostki na temat tych istot: kiedy żyły, czym się odżywiały, jak wyglądały itp.). Próbowały odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego wyginęły dinozaury? Podczas zajęć matematycznych „Sówki” segregowały dinozaury, układały względem siebie,  przeliczały je i dodawały. Zajęcia bardzo podobały się przedszkolakom, które brały w nich bardzo aktywny udział.

 

 

 

 

– weź dinozaura w prawą rękę,
– połóż dinozaura przed sobą,
– z tyłu,
– pomiędzy stopami,
– weź w lewą rękę,
– połóż pod kolanami, itp.

7.Wspólne zabawy przy piosence „Dino, dino dinozaury…”

8.„Liczbowe grzbiety”- zabawa dydaktyczna.

  • Dzieci pracują w zespołach.. Każdy zespół dostaje klamerkę z cyfrą od 1-6 i odpowiednią ilością narysowanych kropek oraz sylwetę dinozaura.
  • Zadaniem drużyn jest przypięcie klamerek na grzbietach dinozaurów w odpowiedniej kolejności ( od 1 do 6), a następnie od końca ( od 6 do 1).

9.Nauka prostej rymowanki. Wypowiadanie jej z różną intonacją, cicho, głośno, wolno itp.

  • Wujek Franek, ciotka Laura,
  • zobaczyli dinozaura.
  • Jak podnieśli krzyk,
  • to dinozaur znikł.

10.”Jak wygląda dinozaur- pierwszy, drugi, trzeci?”- opisywanie wyglądu dinozaura na podstawie ilustracji, operowanie liczebnikami porządkowymi.

11.”Berek dinozaur”- zabawa ruchowa z elementem skoku.

Raz, dwa trzy dinozaurem jesteś ty.

„Dinozaur podskakuje obunóż, ma dotknąć 1 z dzieci, które ucieka także podskakując. Dotknięte dziecko zostaje dinozaurem.

12.Zabawa „Słuchaj, a potem szukaj”. Dzieci, chowają dinozaura, tak, aby było go widać. Opisują, gdzie on się znajduje np. na 3 półce, obok szuflad, między lalką a pajacem. Dziecko (które wcześniej było odwrócone) odnajduje  dinozaura.

13.Odnajdywanie różnic między obrazkami.

14.Puzzle „Dinozaur”.

15.Dobieranie obrazków w pary wykorzystując grę Memory.

16.”Śmieszne zdania”  – układanie zdań o dinozaurach, tak aby każde słowo rozpoczynało się taką samą głoską.

  • Duże dinozaury dużo drzemią.
  • Darek dotyka dinozaura.
  • Triceratops tarmosi tyranozaura.

17.Ekspresja słowna.

  • Wersja dla dzieci młodszych podawanie, jak najwięcej określeń dotyczących dinozaurów.
  • Wersja dla dzieci starszych.
  • Podawanie określeń dinozaura zaczynających się kolejnymi głoskami z jego nazwy, zapisywanie ich przez nauczyciela.

Np.

  • D – duży, drapieżny, dinuś,
  • I – inteligentny, interesujący,
  • N – nerwowy, nienajedzony,
  • O – ogromny, ostrożny, olbrzym
  • Z – zły, złośliwy,
  • A – agresywny ,